lunes, 8 de junio de 2015

Objectius del pla docent i del propi estudiant

Objectius del pla docent i del propi estudiant


Pla Docent

Els objectius ha apendre de l'assignatura es troben en el pla docent d'aquesta. Es tracta d'analitzar-los i treure les meves propies conclusions pel que fa als objectius de l'assignatura. 
Els principals objectius són els següents:

  • Primer de tot saber què signifiquen els conceptes d'innovació i desenvolupament i una vegada agrupats el que poden crear, pedagògicament.
  • Coneixer els aspectes innovatius i de desenvolupament de les organitzacions educatives formals i no formals, per tal de poder analitzar diferents contextos i fer propostes que siguin creatives i que surtin del marc en el que ens movem.
  • Com que aquesta assignatura està estretament lligada a l'assingatura prèvimanet impartida d'organització i Gestió de les Institucions Educatives, hi han conceptes que ja es coneixen del semestre passat i que en aquesta assignatura es donaràn per apressos; com; caracteristiques generals de les organitzacions educatives, tipologies, processos de gestió, diagnostic, planificació,...
  • El que es valora també serà la capacitat de dissenyar, desenvolupar i avaluar propostes organitzatives i gestió de centres.
  • Compendre la necessitat de portar a terme accions innovadores de desenvolupament organitzatiu per a millorar situacions precàries.
  • Comprendre la finalitat i les estratègies de implantació de projectes i instruments.
  • Saber cooperar en treballs directius com organitzatius, saber quins són els seus rols, funcions, objectius, maneres d'actuació.
  • El que es busca dels estudiants és saber buscar , trobaar i analitzar informació rellevant per als processos socioeducatius per a l'aplicació en diverses situacions.
El que jo crec que preten l'assignatura és donar-nos unes pautes d'actuació davant de diferents situacions que poden perjudicar a una comunitat, individu, col·lectiu,...etc. I quines tènciques cal aplicar que surtin de la norma, que no siguin els generalitzades que s'han aplicat fins ara, ja que no proposen cap canvi nou, si es segueix fent cada vegada una actuació idèntica cada cop, els resultats seguiran siguent els mateixos, s'ha d'innovar per canviar i el canvi sempre és positiu.

Estudiant

Principalment els objectius de l'estudiant “ és a dir jo mateixa” estan relacionats amb la naturalesa de l'assignatura, ja que el que m'espero de d'aquesta i el que se'm ofereix per aprendre les puc captar de maneres molt diferents.
Els objectius que jo m'esperava d'aquesta assignatura són els següents:

  • Saber analitzar diferents situacions d'aprenentatge per així poder aplicar els coneixements que aprenguès en l'assignatura.
  • Saber diferents tènciques de creació de accions innovadores d'organització.
  • Poder tenir l'habilitat de crear aquestes accions organitzatives.
  • Poder ajudar de forma diferent a persones amb situacions de vulnarabilitat.
  • Poder configurar un marc d'actuació creatiu que ajudi a diferents persones en àmbits totalment diferents.


El que jo prinipalemtn volia aprendre de l'assignatura era com es pot innovar en sistemes tant implamentats com són els plans d'actuació en situacions d'ajuda pedagògica ja que aquest camp està molt treballat i com he dit abans molt implementat, és a dir costa molt transformar-lo cap a un camí diferent que no sigui l'establert, un sistema tencat que nomès proposa accions d'actuació molt tencades en el marc normatiu, no vol sortir de lo que s'ha fet fins ara, un sistema poc mobilble , intrensigent i sense ganes de canvi, és a dir poc innovador.



No hay comentarios:

Publicar un comentario